Wspieram przedsiębiorców i marketerów na drodze do ułożonego marketingu B2B

Znajdziesz mnie na...

Ogólne

15 polskich marketerów B2B, których warto śledzić cz. 1

Zapowiadałem, że jednym z punktów mojej misji jest promocja specjalistów marketingu B2B. Pora więc spełniać obowiązki… choć w tym przypadku to będzie sama przyjemność 🙂

Szczególnie przynosi mi frajdę pisanie tego wpisu, bo można powiedzieć, że spełnia on dwa cele równolegle.

Po pierwsze, jeżeli czytasz ten wpis i nie znasz kogoś z listy, to naprawdę polecam nadrobić! Zadbałem o to, abyś znalazł, bądź znalazła same osoby dzielące się wiedzą z zakresu marketingu B2B, a jak pewnie wiesz, za wiele ich nie ma.

Po zaobserwowaniu ich profili na pewno nowe zyskasz wartościowe źródło edukacji i inspiracji, więc warto.

Po drugie, wiele osób z tej listy to moi mentorzy. Wymieniając ich tutaj, chciałbym podziękować im za wkład w moją wiedzę i to, że przyczyniają się do rozwoju marketingu B2B w Polsce. Dzięki Wam za to!

Tak, więc żeby nie przedłużać, przejdźmy do listy. To pierwszy artykuł z serii dwóch, więc znajdziesz na niej 8, a nie 15 specjalistów – stay tuned po więcej 😉

Kolejność alfabetyczna, tak aby nikogo nie faworyzować.

Aby wejść na czyjś profil, kliknij obrazek lub imię i nazwisko 🙂

Spis treści:

  1. Agnieszka Wnuk
  2. Bartek Ziemiański
  3. Igor Bielobradek
  4. Łukasz Kosuniak
  5. Martyna Goździuk
  6. Patrycja Kaczor
  7. Szymon Negacz
  8. Tomasz Maciejewski

1. Agnieszka Wnuk

  • Kim jest zawodowo: Konsultantka marketingu B2B
  • Jakie tematy publikuje: LinkedIn, zarządzanie marketingiem, content marketing
  • Krótka notka ode mnie:

Na profil Agnieszki wpadłem stosunkowo niedawno. Znajdziesz u niej przede wszystkim porady dotyczące działania na LinkedInie. Zarówno na profilu prywatnym, jak i firmowym.

Nie jest to jednak jedyna dziedzina, w której Agnieszka dzieli się poradami. Znajdziesz u niej także tematy dookoła zarządzania marketingiem, content marketingiem i wiele więcej. Nie będę jednak zdradzać wszystkiego. Wpadnij do niej na profil i sprawdź sam(a) 🙂

2. Bartek Ziemiański

  • Kim jest zawodowo: Head of Social Selling Programs @ Sharebee
  • Jakie tematy publikuje: LinkedIn, social selling, employee advocacy
  • Krótka notka ode mnie:

Bartek to osoba, o której, kiedy myślę, to od razu przychodzi mi do głowy bardzo pozytywna postać. To ciekawe, bo mieliśmy okazję rozmawiać tylko raz i była to prezentacja platformy Sharebee. Oprogramowania, które wspiera programy social sellingowe w firmach. Tym też zajmuje się Bartek. Wspiera specjalistów w rozwoju ich kompetencji LinkedInowych, programów social sellingowych i employee advocacy, więc tego się u niego spodziewajcie 🙂

3. Igor Bielobradek

  • Kim jest zawodowo: Head of B2B Digital Marketing @ Deloitte
  • Jakie tematy publikuje: Content marketing, zarządzanie marketingiem
  • Krótka notka ode mnie:

Igora najprawdopodobniej nie trzeba przedstawiać nikomu kto w marketingu B2B działa. Moim zdaniem każdy, kto zajmuje się content marketingiem, powinien zapoznać się z postacią Igora, bo jego treści to skarbnica wiedzy w tym temacie. Poza publikacjami na LinkedInie pisze także bloga B2B Marketing i z tego, co ostatnio widziałem, właśnie wznowił swój podcast.

4. Łukasz Kosuniak

  • Kim jest zawodowo: CEO, Head of Consulting @ Grow Consulting
  • Jakie tematy publikuje: Strategia marketingowa, content marketing, marketing automation
  • Krótka notka ode mnie:

Ciekawe, że nawet układając to zestawienie alfabetycznie, Łukasz Kosuniak i Igor Bielobradek są blisko siebie. Dokładnie tak, jak często ma to miejsce, kiedy się ich obserwuje 🙂 Łukasz to kolejna osoba, której w marketingowym świecie B2B prawdopodobnie przedstawiać nie trzeba. Prowadzi blog Business Marketer, który jest jego głównym miejscem tworzenia treści. To jedna z osób, przy której ciężko mi opisać czym głównie się zajmuje, bo znajdziecie u niego wszystko, co marketingu B2B dotyczy. Strategia, content, marketing automation, social selling i nie tylko. Wszystko oczywiście na wysokim poziomie.

To swoją drogą jedna z pierwszych osób z tego świata, na którą trafiłem kilka lat temu, znajdując książkę Abc marketingu B2B. To także jedna z osób, która mnie w tym temacie szkoliła, akurat przy okazji programu B2B Marketing Professional. Wiele Łukaszowi zawdzięczam, stąd ten fragment jest nieco dłuższy.

Dzięki 🙂

5. Martyna Goździuk

  • Kim jest zawodowo: Właścicielka ViBRAND
  • Jakie tematy publikuje: Video marketing
  • Krótka notka ode mnie:

Martyna jest właścicielką ViBRAND – firmy zajmujej się video marketingiem w branży B2B. Jak łatwo się domyślić w tym właśnie zakresie tworzy treści, którymi dzieli się w swoich mediach społecznościowych. Od siebie dodam jeszcze, że Martyna jest naprawdę otwartą osobą i jeśli tylko się do niej odezwiesz w temacie video lub ogólnie marketingu, to na pewno chętnie z Tobą o tym porozmawia (wiedza z tzw. autopsji 🙂).

6. Patrycja Kaczor

  • Kim jest zawodowo: Digital Marketing Manager @ 0101marketing: Digital Marketing Agency
  • Jakie tematy publikuje: Zarządzanie marketingiem
  • Krótka notka ode mnie:

Patrycja specjalizuje się w konkretnej branży i w jej przypadku jest to IT. Na jej profilu znajdziecie oczywiście treści merytoryczne dotyczące marketingu, ale nie tylko. Patrycja publikuje także ciekawostki z branży IT, badania marketingowe, prywatne przemyślenia i nie tylko. Polecam sprawdzić samemu 🙂

7. Szymon Negacz

  • Kim jest zawodowo: Założyciel WiseGroup.pl
  • Jakie tematy publikuje: Strategia marketingowa, zarządzanie marketingiem
  • Krótka notka ode mnie:

Kolejna postać, której prawdopodobnie przedstawiać nie trzeba. Jeżeli ktoś zajmujący się marketingiem B2B w jakikolwiek sposób nie trafił jeszcze na treści Szymona, to ma naprawdę wiele do nadrobienia. To człowiek niezwykle płodny, jeśli chodzi o treści edukacyjne. Wymieniając na szybko z pamięci, jego treści znajdziecie na blogu SellWise, w podcaście Nowoczesna Sprzedaż i Marketing, tworzy także konferencję o tej samej nazwie i wiele, wiele więcej. Szymon w holistyczny sposób podchodzi do marketingu i takie są też jego treści.

Tak samo, jak Łukasz, zawdzięczam mu duuuże pokłady wiedzy zarówno poprzez wspominane treści, ale także przez szkolenie Marketing B2B – lead generation, które wszystkim polecam.

8. Tomasz Maciejewski

  • Kim jest zawodowo: Trener LinkedIn oraz Strateg Marketing B2B @ Content Way
  • Jakie tematy publikuje: LinkedIn, content marketing, strategia marketingowa
  • Krótka notka ode mnie:

Jak sam o sobie mówi, konsultant marketingu B2B i ABM dla IT i usług. Zdecydowanie zupełnie inna postać, niż cała reszta wymienionych osób. Tomasz jako jedyny z tego zestawienia, głównie publikuje w języku angielskim i widać, że nie tylko język jest tu światowy, ale i jego doświadczenie. Myślę, że szczególnie warto polecić osobom, które działają globalnie.


I w ten oto sposób dochodzimy do końca zestawienia.

Jak widzisz w tytule, to dopiero część pierwsza. Uznałem, że zaprezentowanie 15 osób w jednym wpisie to trochę za dużo. Mógłbym to zrobić, ale żeby artykuł nie wyszedł za długi, mogłem albo napisać o każdym krótszą notkę, albo podzielić to na dwa.

Wybrałem opcję drugą, bo zależy mi, aby każdemu z twórców poświęcić nie jedno, ale chociaż dwa zdania 🙂

Naprawdę nie łatwo było znaleźć osoby zajmujące się marketingiem B2B w Polsce, które dzielą się wiedzą, ale to było coś, co wiedziałem już na długo przed zaczęciem pisania.

Wiele osób, po moim ostatnim poście dotyczącym rozpoczęcia bloga, pisało mi, że super, że będzie jeszcze jedna osoba, która będzie się tym zajmować, bo jest spory deficyt takiej wiedzy na polskim rynku. Teraz masz kolejne 8 propozycji osób, które warto obserwować 😉

No właśnie, ale może jest ktoś jeszcze? Znasz kogoś, kto nie znalazł się w tym zestawieniu i warto go śledzić? Będę wdzięczny, jeśli podzielisz się takimi osobami w komentarzu 🙂